dinsdag 10 juni 2008

Opmerkelijk: Limerick Bibliotheek Hengelo



Het is per ongeluk begonnen tijdens ding 13 maar het slaat aan: de limerick. In een gezamenlijk Gmail document vliegen de limericken over en weer. Wij hebben ongekend talent in huis:

Er rijd in Twello een piep kleine Morris
Die behoort toe aan een bibliothecaris
Met gierende banden door de straat
Hij remde steeds veel te laat
Door de knal schrok de buurt zich de pleuris.....!!!!

of

Een biebmedewerker uit Twente
wou niet blijven slapen in tenten:
Financiering gezocht,
een Zweeds huisje gekocht,
maar ligt nu wel wakker door rente..

Ook inspiratie? Laat het mij weten en je krijgt ook toegang tot het Limerick document.

BiebBean

10 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

Ontzettend leuk, Biebbean en co!

Vraagje: zou jij of één van de limerickmakers een paar limericken voor willen lezen op 25 juni (de dag van de afsluiter)?

Inspiratie, vraag je?

Er was eens een cursist 23 dingen
die zomaar op Youtube ging zingen
ik vond het te gek
van ons mr. eck
en ik ben er spontaan op gaan swingen

Er was eens boon die ging rijden
omdat hij de fiets wilde mijden
met de morris op stap
dat gaat reuze rap
een uitstap naar andere tijden

Is het wat? :-)

Peter zei

Briljant Marina! Ik ben de 25e op vakantie maar ik denk dat Eck best wel wil (optreden zit in je bloed, toch Eck ;-) Ik zal jou limi's toevoegen aan het document.

Anoniem zei

@bean: Ja hoor, moet ik 't weer opknappen... Wat ben je toch een (s)limerick!

@marina: swing je de 25e ook dan?

Astrid zei

Ik heb hem nog even opgezocht, de officiële!

Een zekere Achmad in Baghdad
Lag plat met z'n gat op z'n badmat,
Zo las hij z'n dagblad
En iedereen zag dat,
't is raar, maar in Baghdad daar mag dat!

Maar die van Marina zijn echt helemaal geweldig!

Peter zei

Hij blijft leuk Astrid! Maar volgens mij mag dat helemaal niet in Bagdad ;-)

Marina Noordegraaf .... zei

@ eck

zeker!

Hetty Odenthal zei

Hey Biebbean23,

Bij toeval kwam ik op je site terecht. Wat een leuk initiatief.

Je inspireerde me ook tot een aantal limericks. Wilde ze in je document plaatsen, maar kwam er niet in. Klopt dat?

Groeten van Spinseltje

Peter zei

Ha Spinseltje,

Ik heb je toegang gegeven tot het limericken document! Ik ben benieuwd naar je bijdragen.

Hetty Odenthal zei

Geplaatst!

Heb er twee ook in een podcastje gezet. Voor de slotbijeenkomst van ons.

http://theodoraspinsels.blogspot.com/2008/11/uitsmijter.html

Peter zei

Heel erg leuk! Vooral die kleine deerne in de lente, haha.