vrijdag 6 juni 2008

#22 (part 2): hoe kijk ik tegen bieb 2.0 aan?



Oké, ik heb me aangemeld bij de Bibliotheek 2.0 Ning: trots lidnummer 1057! Gelijk even rondgekeken en ook lid geworden van de digitaal inlichtingenwerk groep: trots lidnummer 57! (goed hé, Marina!) Er is in de groep (nog) niet al te veel te doen. Wel een warm welkom want na 30 minuten had ik al twee vriendinnen, bedankt Tineke en Annemarie!

Mijn mening, ai moeilijk! Ik verwijs naar mijn vorige post: denk goed na of er voor een web 2.0 applicatie een doelgroep en een behoefte is. Het is gemakkelijk om b.v. een weblog te beginnen maar een levendige community laten ontstaan is veel lastiger. Het is frusterend om een initiatief langzaam te zien verpieteren ondanks de energie die je er zelf insteekt.

Binnen onze eigen bieb en binnen onze beroepsgroep moet er ook meer uitwisseling en discussie ontstaan. Het vraagt ook van mijzelf een activere houding. Ik vind het leuk om discussies te volgen maar ook zelf bijdragen aan die discussie is erg belangrijk!

BiebBean

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

Ha Biebbean,

Mooie conclusies!

De groep digitaal inlichtingenwerk waar jij lid van bent geworden heeft trouwens enige tijd geleden besloten om door te gaan op de hoofdpagina. Pas als er echt veel interactiviteit is (te veel om bij te houden) worden nichegroepen of themagroepen interessant. Maar dit had ik dus nooit geleerd als ik het experiment niet eerst was aangegaan!

Of zoals mijn zoon zegt: "Leren is Proberen" :-)

En leren (van en met elkaar) gaat uitstekend door mee te doen!

kanarie23 zei

Hallo BiebBean23

Hartelijk bedankt voor de fijne hulp die ik van jou kreeg tijdens deze cursus 23dingen en de leuke reacties.
Ik ben bij de finish aangekomen

Kanarie23