donderdag 29 mei 2008

#17 Web 2.0



Oké, de boodschap is duidelijk: het blijft niet bij 23 dingen, meer richting 2300 dingen! Leuke opdracht maar hier is bijna geen keuze te maken. Dan ben ik blij met de weblogs van de voorlopers zoals bijvoorbeeld Edwin Mijnsbergen. Die houden de vinger aan de pols als een web2.0 toepassing echt interessant wordt.

Ik vind de website go2web20 erg handig zoeken, en al die hippe logo's, super. Uit al het aanbod viel mijn oog op Booklamp. Misschien is dit een mogelijk groeibriljantje? Het is kort samengevat een site die leesadvies geeft op basis van de volledige tekst van een boek, dus o.a. op de stijl van de auteur. Je bent dan niet meer afhankelijk van boekrecensies maar het is gebaseerd op objectieve data. Het gaat heel ver: je kunt bijvoorbeeld zoeken op Stephen King's "Het" maar dan de helft korter, iets meer dialoog en geschreven vanuit de eerste persoon.

Ook even zitten browsen in de web 2.0 awards Daar kwam ik ook weer een leuke site tegen: MyHeritage, een gratis stamboomprogramma met geavanceerde technologie voor gezichtherkenning. Op lijkt je kind het meest, op pappa of mamma? Gebruik de look-alike meter! Ik pik dit er uit omdat we in de Bibliotheek Hengelo het Genealogisch Informatiecentrum Twente in huis hebben.

De website Listable! is echt rampzalig te doorzoeken en dan ben ik heel streng: dumpen die hap! Maar goed, het is heel leuk om zo op ideeen gebracht te worden en Web 2.0 staat duidelijk niet stil!

BiebBean

1 opmerking:

Unknown zei

Hier kun je in ieder geval alvast door tot ding 60