donderdag 29 mei 2008

#15 Podcast


Tja, wat moet er van zeggen? Ik ben eigenlijk niet zo'n radiofan, ik erger me al gauw dood aan diskjockeys en verder het irritante feit dat je geen invloed hebt op wat je te horen krijgt. Natuurlijk, het is leuk om verrast te worden en eens iets te horen wat je zelf nooit ontdekt zou hebben. Maar daar moet je ook veel bagger voor aanhoren. En praatprogramma's? Het onderwerp moet me maar net interesseren. Het voordeel van Podcast is dat vooraf kunt selecteren op wat je leuk vindt. Zo heb ik een feed genomen op Hoe?Zo! Radio. Kijk, lichte wetenschappelijke onderwerpen, dat vind ik nou leuk! (ja oké, een beetje een nerd ben ik wel).

Toepassingen in de bieb? Ik vind het idee om b.v. een lezing als podcast aan te bieden wel leuke content. Er moet dan wel regelmatig nieuwe input op: één werkende podcast uit 2005 op de site van Bibliotheek Maasland is dan natuurlijk dodelijk. DOK Delft pak het dan beter aan.

Ik ga maar eens een podcast op mijn mp3 speler zetten van Hoe?Zo! Radio Het onderwerp "Ruzie maken is gezond: conflicten op de werkvloer" lijkt me erg interessant!

BiebBean

3 opmerkingen:

Astrid zei

Conflicten op de werkvloer?
Daar doen wij toch niet aan?!

Peter zei

Nee, Astrid natuuuuuurlijk niet. Ik kijk wel uit!

Unknown zei

Juist in het verschil van mening ligt de ruimte om elkaar te ontmoeten :-)