vrijdag 23 mei 2008

#13 Online kantoortoepassingen


Oké, ik gebruik het de hele dag al in een "kantooromgeving" dus het voelt niet zo spectaculair aan om "het" online te doen. Maar ik zie de voordelen wel! Overal toegang, documenten gemakkelijk delen en samen bewerken en dat alles voor nop, briljant. Ook een groot voordeel is dat je af bent van verschillende software versies. Dat zie je nu bijvoorbeeld met de verschillende Word versies van 2003 en 2007. Ik kan me voorstellen dat de makers van kantoorsoftware zoals Microsoft zich zorgen maken. Dit kun je wel een bedreiging noemen!

Misschien zijn nadelen dat je wel afhankelijk bent van een stabiele internetverbinding en dat beveiliging van documenten een issue kan worden. Ik heb ook een oefendocument gepubliceerd op het web, je kunt het hier lezen (of niet:-)

BiebBean

3 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

geinige limerick!

je weet dat je Google Docs ook offline kunt gebruiken? Als je ingelogd bent staat er rechtsboven in "Offline, new". Als je daarop klikt volgt de rest "vanzelf"

kanarie23 zei

Hoi Biebbean23

Lees ik #13... dan moeten er nog vijf bijkomen. Doe je best!

Kanarie23

Peter zei

Hee kanarie,

Ik ben weer helemaal bij!!